“Emigrant pe drumul realizărilor personale, caut să-mi ating obiectivele.” – Pachetul de strategii fără de care nu poţi reuşi

Ai avut vreodată senzația că timpul îți scapă printre degete, iar obiectivele tale par să se îndepărteze cu fiecare secundă care trece? 

Cu toții am fost acolo – simțindu-ne adesea copleşiţi de sarcini, dar neavând un plan clar în față. Ne-am confruntat cu acea senzație de a fi mereu ocupaţi, dar în același timp, de a nu realiza prea multe. 

Poate ai resimțit și tu acea oboseală copleșitoare din cauza faptului că nu știi pe ce să te concentrezi sau care sunt prioritățile tale reale. Este frustrant să muncești din greu, dar să ai impresia că mereu există ceva care planează amenințător deasupra capului tău, așteptând să te prindă pe nepregătite.

Dacă aceste sentimente îți sunt familiare, află că multe persoane se confruntă cu ele. 

Timpul este cea mai prețioasă resursă a noastră, iar felul în care îl gestionăm poate face diferența dintre a stagna și a prospera. 

La fel ca tine, am simțit aceste provocări de multe ori de-a lungul vieţii mele, dar în timp am aflat ce trebuie să fac aşa încât să nu mă împrăştii în toate părţile, să rămân concentrată şi să bifez rând pe rând, cu uşurinţă, obiectiv cu obiectiv. 

Şi crede-mă – când ajungi să pui văzutul ăla în agenda şi să zici “Am făcut-o şi pe asta!” te simţi grozav de puternică. Simţi că poţi să realizezi orice îţi pui în minte. 

E un sentiment care îţi aduce o satisfacţie enormă, care îţi aprinde şi mai tare motoarele, care îţi face viaţa să sclipească. 

Cum poţi ajunge şi tu să trăieşti împlinirea asta? 

Ia-ţi aproape cana de ceai, ciocolată sau cafea, fă-te comodă pe scaunul de birou (sau chiar acolo, în vârful canapelei, cu picioarele încrucişate sub tine ori cu perna preferată în braţe) şi citeşte-mă în continuare. 

O să-ţi dezvălui un plan bun de a-ţi atinge obiectivele şi nişte strategii care funcţionează garantat (sunt testate de mine şi de clienţii mei).

Defineşte-ţi obiectivul. Setează-ţi o direcție 

Cristina, am atâtea obiective şi simt că stagnez, nu realizez nimic din ele.”

Păi tocmai asta e problema – că ai prea multe în acelaşi timp. Cum vrei să ajungi într-un loc, dacă porneşti pe 100 de drumuri deodată? Ia-le pe rând şi o să ai mai multă claritate. 

Şi ştii ce e tare – după ce începi să bifezi primul obiectiv, al doilea, al treilea – e din ce în ce mai uşor să ajungi la următorul şi la următorul. 

Ba o să vezi că uneori când ajungi la un obiectiv mai mare, te uiţi în spate şi vezi că ai mai bifat încă 5 mai mici de pe lista ta. 

Deci, dacă ți-ai conturat ideea unui obiectiv înspre care dorești să te îndrepți, notează-l pe o foaie de hârtie pe care să o păstrezi la vedere și să o poți citi regulat. 

Alternativ, poți utiliza și instrumente digitale pe care le poți accesa rapid de pe telefon sau laptop.

Pentru fiecare țintă pe care ți-o dorești să o atingi, primul pas este să-ți dai seama în ce constă exact. Cu siguranță ai deja în minte lucruri pe care le poți identifica ușor, dar dacă ți-e greu să te hotărăști, atunci stai de vorbă cu prietenii sau caută inspirație pe internet.

Odată ce te-ai hotărât asupra unei posibile misiuni, fragmenteaz-o în mai multe întrebări mici:

  • Ce presupune misiunea respectivă?
  • De ce vreau să fac acel lucru?
  • Care este pasul mic cu care aș putea începe?
  • Cum ar arăta succesul pe termen lung?

Foarte important în această etapă este să fixezi când anume ți-ar plăcea să-ți atingi scopul propus. 

Ideea este să-ți planifici un interval de timp măsurabil ca să-ți poți monitoriza progresul.

Împarte obiectivul în sarcini mai mici 

Fiecare obiectiv major identificat, împarte-l în sarcini mai mici. Astfel, totul va părea mai puțin copleșitor. 

Dacă totuși simți că sarcinile respective îți consumă toată energia, poate ar trebui să-ți segmentezi activitățile în etape și mai mici.

Vei vedea că odată ce ai început să integrezi un mic pas nou în programul tău – și lucrurile încep să se dezvolte, vei avea mai multă energie să abordezi și alte lucruri. 

Apoi vei putea să intensifici o etapă la care lucrezi deja sau să introduci o etapă nouă.

Gândește-te la fiecare etapă ca la o mică insulă în cadrul insulei tale mari. Când vâslești către aceste insule mici, nu doar că vei economisi energie, dar vei simți și cum încrederea și determinarea ta cresc, etapă cu etapă.

Apoi, vine partea magică

Odată ce ai început să integrezi aceste mici etape în programul tău zilnic, lucrurile încep să se dezvolte. Imaginează-ți că ai ajuns la una dintre insulele tale și că ai descoperit resurse neașteptate de energie. 

Această energie proaspătă te ajută nu doar să abordezi și alte insule, ci și să intensifici acele etape la care lucrezi deja sau să introduci noi etape, pe care nu te-ai fi gândit vreodată să le explorezi.

În acest fel, nu mai navighezi pe mare cu temeri și îndoială, ci stăpânești fiecare strop și insulă a obiectivelor tale. Cu fiecare sarcină mică îndeplinită, simți cum barca ta devine mai puternică și mai sigură. 

Așadar, împarte-ți obiectivele mari în bucăți mai mici și descoperă cum poți transforma marea ta de ambiții într-o serie de reușite valoroase și realizabile.

Hai, mai departe!

Metoda de organizare eficientǎ

Atunci când ai definit clar ce obiective dorești să atingi, este momentul să creezi un sistem de planificare și de ținere a evidenței. 

În rândurile care urmează, o să-ți vorbesc în detaliu despre To-Do List-uri și de ce, în opinia mea, sunt un instrument indispensabil în această etapă.

Există mai multe instrumente care te ajută să te organizezi eficient, fie că vorbim de agende fizice, aplicații online și/sau lucrul cu un coach sau persoană apropiată care să te țină responsabilă. 

Da, ai citit bine, dacă îi spui cuiva despre țelurile tale și îi permiți să te ajute să „le ții socoteala”, vei afla o bună modalitate de a te impulsiona.

În cele din urmă, este important să explorezi numeroasele opțiuni de instrumente existente, care te pot încuraja și ajuta să-ți ții evidența progreselor făcute.

To-Do List-ul: dușman sau aliat de nădejde?

Într-o lume în care gestionarea timpului și a sarcinilor a devenit mai importantă ca niciodată, listele To-Do sunt un instrument indispensabil pentru multe dintre noi. 

Totuși, acest ajutor de nădejde este subiectul unei controverse interesante. Riscul este să te trezești prinsă într-un ritm frenetic, bifând sarcină după sarcină, fără a te mai bucura de realizările tale sau fără a simți cu adevărat satisfacție. 

Este ca și cum ai călători pe pilot automat printre sarcinile zilnice, în loc să fii deplin ancorată în experiențele tale. 

Cu toate acestea, nu putem nega utilitatea listelor To-Do în organizarea eficientă a vieții, mai ales când ai multe responsabilități. Ele devin instrumente esențiale pentru a menține ordinea și claritatea într-o mare de sarcini și obligații.

Costurile neglijării To Do List-urilor

În lipsa acestor unelte, intri într-o lume a haosului și a stresului, unde obosești rapid. 

Scăderea productivității este printre primele semne, deoarece sari de la o sarcină la alta sau uiți pur și simplu sarcini importante.

Această lipsă de organizare poate să genereze mult stres și anxietate, pe măsură ce ești copleșită cu deadline-uri neprevăzute. Mintea ta, nevoită să rețină multe detalii și termene, poate deveni rapid epuizată. 

În plus, fără liste To-Do, riști să te confrunți cu procrastinarea sau să abordezi sarcinile în mod ineficient. 

Prin urmare, costurile neglijării listelor de To-Do sunt mult mai mari decât am putea crede inițial. Este evident că aceste instrumente reprezintă un aspect esențial al unei vieți organizate și echilibrate.

Foloseşti lista clasică To do? Stop! Ceva e în neregulă cu ea.

Ai simțit vreodată acea senzație de copleșire atunci când te uiți la o listă de sarcini nesfârșită, cu priorități confuze și obiective neclare? 

Ei bine, asta nu e calea către succes. Cheia pentru ca lista ta de To-Do să devină cu adevărat eficientă stă în arta construirii și gestionării ei.

Problema majoră cu lista de To-Do tradițională constă în ambiguitatea și dezordinea sa. Adesea, aceasta este inundată de sarcini de diferite importanțe și complexități, fără o structură clară. Și, surprinzător sau nu, această confuzie poate fi extrem de dăunătoare productivității tale.

Ține minte, nu este vorba doar de a face lucrurile, ci de a face lucrurile potrivite. 

Lista To-Do clasică încurajează adesea un obicei contraproductiv: rezolvarea primelor sarcini ușoare pentru a obține rapid un sentiment de realizare, în ciuda faptului că aceste sarcini nu sunt întotdeauna cele mai importante pentru proiectul tău general.

Așadar, haide să renunțăm la această abordare neclară și să optăm pentru un To-Do List 2.0: clar, bine structurat și focalizat pe priorități. 

Prin eliminarea confuziei și stabilirea unor obiective clare, vei găsi un drum mai sigur către succesul fiecărei zile. 

Cum funcționează To Do List 2.0 

Ei bine, acest model de planificare ia lista ta de sarcini obișnuită și o reinterpretează. În acest sens, eu îți propun să mergi pe mai multe liste simultan, în funcție de proiect. 

De exemplu, To Do List pentru mutarea în străinătate, alta pentru creșterea afacerii, alta pentru crearea site-ului, etc.

Așa cum menționam la începutul articolului, după ce ai definit obiectivul mare, de exemplu cu mutarea într-o altă țară, trece într-o listă de sarcini toate taskurile pe care trebuie să le faci pentru a îndeplini acest obiectiv.  

Gândește în avans cât timp va dura fiecare sarcină și care sunt cu adevărat cele mai importante sarcini. Le programezi în funcție de prioritate și le adaugi un deadline.  

E  important să definești un număr maxim de sarcini pe zi. Să zicem 2 – 3 majore și 3 – 4 mai micuţe.

Pentru exemplul nostru, să zicem că cele trei lucruri cele mai importante pentru ziua de luni sunt: 

  • să obțin traduceri autorizate ale documentelor
  • să prospectez agențiile imobiliare  
  • să contactez firma de transport pentru o ofertă de preț 

Estimezi cât timp vei avea nevoie pentru fiecare sarcină și apoi îți rezervi timp în calendar în consecință. 

Apoi, este vorba de a te ține de acel program. 

Acest sistem de planificare te ajută să realizezi lucrurile corecte la momentul potrivit. Practic, stabilind un număr limitat de task-uri zilnice eviți să te simți copleșită de multitudinea de sarcini care se aduna pentru proiectul total.  Acest lucru îți va oferi un sentiment mai mare de împlinire.

Lista To Do 2.0 te forțează, de asemenea, să programezi lucruri care nu sunt neapărat urgente, cum ar fi să iei timp pentru învățare sau pentru a face o activitate distractivă, dar care sunt încă foarte importante și la care tinzi să nu ajungi niciodată. 

Faptul că poți organiza eficient ceea ce ai de făcut și ai vizibilitate, îți va da un sentiment de control și va reduce senzația de stres. („dacă am uitat ceva?”, „oare când trebuia să fac X sau Y”?)

Dacă tot vorbeam de liste To Do pentru mutarea într-o altă țară, am o recomandare de carte foarte făină și utilă: How To Move Abroad And Why It’s The Best Thing You’ll Do (English Edition). Vei găsi în acele pagini un sistem de planificare foarte eficient pentru acest obiectiv. 

Nu uita să rezervi timp pentru tine

Multe persoane interpretează greșit performanța ca pe un comutator on-off, aderând la o mentalitate de tipul „muncești din greu, te distrezi din plin”. 

În realitate, aceasta nu este o abordare sustenabilă. Sistemul necesită momente mici de refacere integrate în el, pauze mindful. Recuperarea activă servește ca metodă de a încorpora odihna în timp ce menținem momentum.

Refacerea mentală NU înseamnă retragere completă din viața de zi cu zi – binge watching seriale Netflix, răsfățul cu mâncare în exces sau poate chiar navigarea pe rețele de socializare timp de mai multe ore. 

Să fim clari, toate acestea sunt activități plăcute, și nu ar trebui să ne negăm plăcerea de a face pur și simplu nimic. 

Cu toate acestea, este crucial să facem distincția între recuperarea activă și cea pasivă și să ne străduim să avem o abordare echilibrată.

Recuperarea mentală activă poate să apară atunci când ieși la o plimbare, suni pe cineva drag, schimbi mediul, faci yoga nidra (non sleep deep rest) sau stretching, important este să te deconectezi în acea pauză.  

Poți participa, de asemenea, în practicarea unui sport însă doar pentru plăcerea de a-l face şi aici mă refer la faptul de a-l practica fără presiunea competiției. Ideea este să menţii atenția concentrată pe un singur scop la un moment dat, evitând multitasking-ul.

Prin urmare, ideea de bază aici nu este să te oprești complet din orice activitate, ci să continui să te provoci pe tine însăți, chiar dacă într-o măsură mai mică, într-un context cu totul diferit. 

Fără capacitatea de a te retrage ocazional, riscul de burnout este mai mare. 

În schimb, prin activitățile menționate, vei crea o pauză în fluxul continuu de sarcini și gânduri, permițându-ți să revii la muncă cu o abordare mai proaspătă și mai energizată.

Deep Work sau munca profundă?

Deep Work, această filosofie a muncii, nu este doar un simplu mod de a aborda sarcinile zilnice; este o artă. Este acea abilitate de a te afunda profund și neîntrerupt într-o sarcină specifică, permițând minții tale să se dedice în totalitate la acel lucru.

Într-o lume în care suntem adesea distrași de o mulțime de stimuli, capacitatea de a practica această concentrare profundă devine din ce în ce mai prețioasă.

Conceptul de „deep work” reprezintă o abordare a muncii caracterizată de concentrare profundă și neîntreruptă asupra unei sarcini specifice. Acest tip de muncă necesită efort mental intens și o atenție deplină.

La prima vedere, deep work poate părea ca un efort mental intens și epuizant, dar beneficiile aduse de această practică sunt inestimabile. 

  • În primul rând, crește productivitatea, permițându-ne să finalizăm mai multă muncă de calitate într-un timp mai scurt.
  • De asemenea, îmbunătățește calitatea muncii, contribuind la dezvoltarea de idei inovatoare și produse de înaltă calitate. 
  • Reducerea stresului este un alt beneficiu, deoarece elimină sursele de stres asociate cu întreruperile constante și multitasking-ul. 

Cercetările profunde privind natura concentrării umane au revelat un adevăr fascinant: majoritatea oamenilor nu pot menține o concentrare profundă timp de mai mult de 4 ore pe zi. 

Această concluzie nu este doar o observație izolată, este un consens susținut de experți precum Anders Ericsson și Cal Newport, autorul celebrului volum „Deep Work”.

Așadar, cum putem să ne optimizăm eficiența într-o astfel de realitate? 

Răspunsul constă în stabilirea unei rutine de lucru profund și constant în fiecare zi. Este important să ne conștientizăm limitele și să le gestionăm în mod inteligent. 

În loc să ne confruntăm cu frustrarea și epuizarea care pot veni din încercarea de a ne forța mai mult decât capacitatea noastră naturală, putem să ne organizăm programul astfel încât să facem cea mai bună utilizare a celor 4 ore de concentrare profundă pe care le avem la dispoziție zilnic.

Prin această conștientizare și printr-o abordare strategică a muncii noastre, putem nu doar să gestionăm cu înțelepciune resursele noastre mentale, dar și să atingem niveluri înalte de performanță în fiecare zi.

Este o chemare la acțiune și un îndemn de a ne exploata potențialul la maximum, înțelegând și respectând ritmul natural al minții noastre.

Începe prin a bloca 2-3 ore în fiecare zi în care poți lucra în liniște 

Pentru asta, elimină factorii perturbatori (închide rețelele sociale sau verifică-le ca recompensă pentru finalizarea task-urilor, pregătește din timp apă, cafea, ceai). 

După prima săptămână, reflectează asupra progresului tău. 

  • Ai reușit să lucrezi mai mult în acele 3 ore în fiecare zi? 
  • Cum se simt nivelurile tale de energie după o sesiune de lucru profund? 
  • Cât timp îți ia până să poți lucra din nou în mod optim?

Cristina, eu cred că problema mea e că îmi pierd uşor motivaţia. – Uite soluţia pentru tine!

A te muta într-o țară străină este o aventură curajoasă și provocatoare. Începuturile sunt adesea pline de entuziasm și determinare, însă pe măsură ce trece timpul, viața într-un mediu nou poate aduce provocări neașteptate. 

Este normal să simți că îți pierzi motivația în fața acestor obstacole și să te întrebi cum poți păstra direcția și entuziasmul într-un mediu care pare adesea complex și, uneori, alienant.

Este puțin probabil ca experiențele tale în atingerea obiectivelor să fie lineare. Suntem cu toții motivați la început de noi țeluri, dar trebuie să depunem eforturi serioase ca să le menținem atunci când apar alte priorități.

Mai mult, este dificil să perseverăm când viața ne scoate în cale diferite obstacole. 

Întâmplări șocante sau stresante (oho, şi ştim că apar din plin când te muţi în altă ţară) te pot determina să aluneci în confortul vechilor obiceiuri și să nu te mai investești cu toată energia în obiectivele pe care ți le fixasei.

Atunci când apar încercări în parcursul tău, iată la ce metode poți recurge pentru a te asigura că nu renunți la planurile tale:

Ai pregătit un plan în caz de eșec 

Anticipează ce fel de piedici ai putea întâmpina în cale și conștientizează cât mai multe detalii.  Cu cât ai mai multe dintre acestea în vedere, cu atât le vei aborda mai adecvat atunci când apar.

Sărbătorește succesele

Cu cât îți vei monitoriza mai bine progresul și vei evidenția diferitele etape parcurse, cu atât vei izbuti să te menții motivată și să continui. 

Mă refer aici și la recompense mici, cum ar fi o cafea bună sau urmărirea serialului preferat după ce ai dus la capăt o sarcină importantă. 

Orice reușită deschide calea pentru următoarea, și prin acest lucru te vei simți stimulată să urmărești încă un obiectiv, și încă unul.

Înconjoară-te de persoane care te susțin

Prieteni, colegi, familie sau coachi te pot ajuta să perseverezi pentru a-ți atinge obiectivele. 

Ei te pot sprijini pentru a înlătura ispitele care te pot trage înapoi, te pot încuraja, îți pot reaminti progresele sau te pot asista concret în realizarea anumitor acțiuni. 

Zilele trecute, citeam o știre despre celebrul Victor Hugo care m-a amuzat teribil, dar care reflectă determinarea sa de a-și termina capodoperele literare. 

Există relatări că el cerea personalului să-i ascundă hainele în anumite momente ale zilei pentru a preveni tentația de a ieși în oraș și a fi distras de atracţiile Parisului. 

Această strategie, de a elimina distragerea și de a se forța să se concentreze asupra scrisului, poate părea extremă, dar reprezintă o modalitate diferită de a face față provocărilor.

Nu fi prea dură cu tine

Este poate cel mai important lucru 

Dacă treci printr-o perioadă grea după ce ai plecat din ţară şi te-ai stabilit în străinătate, atunci te va face să te simți și mai rău faptul de a te învinovăți pentru că nu îți atingi obiectivele. 

Fii blândă cu tine și amintește-ți că te poți întoarce la noile obiceiuri sau activități când te vei simți mai puternică. 

Ia-o cu pași mici și fii perseverentă.

Bucură-te de călătorie

Studiile de specialitate ne arată că să ne concentrăm asupra obiectivelor poate avea un impact semnificativ asupra stării noastre de bine. 

Acest lucru se datorează faptului că obiectivele ne pot ajuta să planificăm mai bine, să fim mai motivați și să avem o încredere mai mare în noi înșine.

În esență, acordarea atenției obiectivelor noastre este esențială, mai ales în contextul unei noi vieți într-o țară străină. Este o cale importantă prin care ne putem orienta și găsi echilibrul în mijlocul schimbărilor și provocărilor care vin odată cu o mutare într-un mediu necunoscut.

Totuși, este esențial să fii atentă la un aspect: nu trebuie să te lași pur și simplu absorbită de obiectivele tale în detrimentul altor aspecte ale vieții,mai ales când te confrunți cu provocările stabilirii și realizării obiectivelor într-o țară străină. 

O prea mare concentrare asupra viitorului poate avea un impact negativ, determinându-te să devii prea concentrată pe muncă, să neglijezi prietenii și familia, să uiţi de momentele de răsfăț personal sau să nu mai ai timp pentru hobby-urile tale.

Iar lucrul ăsta se întâmplă deseori cu cei care pleacă într-o altă ţară – de fapt, mulţi merg în altă ţară să câştige mai bine şi ajunşi acolo încearcă să-şi dovedească lor, să dovedească familiei şi societăţii că îşi merită locul, că pot să-şi îndeplinească telurile oricât de înalte. 

Deci, presiunea e imensă.

Dar, ţine minte că prea multă atenție acordată obiectivelor poate împiedica capacitatea de a te bucura de prezent. 

O clientă de-a mea visase să ajungă la Paris, s-a mutat acolo cu jobul şi era atât de concentrată pe realizarea obiectivelor sale profesionale, încât după jumătate de an de când se stabilise în Franţa, a realizat că vizitase extrem de puţin din împrejurimi şi că viaţa ei se învârtea în cercul casă – job – cumpărături – casă. 

Este important să găsești echilibrul între urmărirea obiectivelor și savurarea momentelor prezente, pentru a te bucura cu adevărat de viață. 

Serios, te-ai mutat într-o altă ţară tocmai ca să te bucuri de experienţe noi – păi, bucură-te de ele! 

Nu te lasa absorbită de tot felul de obiective măreţe, uitând să-ţi bucuri copilul din tine, să te fericeşti zi de zi, să te hrăneşti cu satisfacţii, oricât de mici ar fi ele. 

Crede-mă pe cuvânt, aceste satisfacţii îţi fac viaţa cu adevărat frumoasă. Până la urmă, viaţa nu e (doar) un cumul de obiective măreţe atinse, ci şi un set de experienţe inedite – simple –  noi – minunate – toate trăite autentic. 

Abordarea optimă a obiectivelor pare să fie o chestiune de atenție conștientă 

Mindfulness iți poate permite să-ți îndrepți atenția către activitățile necesare pentru a-ţi atinge obiectivele. 

Cu alte cuvinte, mindfulness te ajută să alegi unde se îndreaptă atenția ta, în loc să permită minții tale să funcționeze în mod automat și să se concentreze posibil pe activități irelevante sau incompatibile cu obiectivele tale. 

Mindfulness îţi permite, de asemenea, să rămâi conectată la momentul prezent. Realizarea optimă a obiectivelor poate fi atinsă prin acordarea unei atenții conștiente unei activități, fără a uita scopul servit de acea activitate.

Altfel spus, mindfulness facilitează echilibrul între destinație și călătorie.

Elena, o prietenă bună, mi-a spus odată că se simte prinsă într-o buclă de stres și anxietate 

Asta din cauza presiunii pe care și-o pusese în legătură cu realizarea obiectivelor în cariera ei în străinătate (se mutase în Austria). Ea își dorea cu ardoare o promovare și a început să se concentreze obsesiv asupra acestui obiectiv. 

Totuşi, cu cât se străduia mai mult să atingă această țintă, cu atât se simțea mai copleșită și mai nemulțumită.

Atunci când am lucrat împreună, am explorat modul în care ea și-a definit succesul și am realizat că punea atât de multă presiune pe ea însăși încât acest lucru îi afecta negativ sănătatea mentală și bunăstarea emoțională. 

Am încurajat-o să își reevalueze prioritățile și să își ofere timp pentru a se bucura de lucrurile mărunte din viața de zi cu zi.

Curând, Elena a început să își îndrepte atenția către aspectele pozitive ale experienței sale în străinătate. 

A început să practice mindfulness și să se bucure de momentele de liniște, să petreacă timp cu prietenii și să se implice în activități care o făceau fericită (cum ar fi gătitul şi prepararea multor bunătăţi specifice austriecilor).

Cu timpul, această schimbare în perspectivă a ajutat-o să se simtă mai echilibrată și mai împlinită, chiar și în timp ce își urmărea în continuare obiectivele de carieră.

Prin urmare, în ciuda importanței stabilirii și atingerii obiectivelor, este crucial să găsești un echilibru. Să te bucuri de călătoria ta în lumea realizărilor personale, să acorzi atenție conexiunilor sociale. Să investești în bunăstarea ta mentală și emoțională.

Be good to you!

Fie că ești pe drumul realizărilor personale sau te confrunți cu provocări în atingerea obiectivelor tale într-o țară străină, aminteşti să fii blândă cu tine însăți.

Să te bucuri de fiecare pas al acestui nou drum pe care ai apucat. 

Să îți acorzi timp pentru a te conecta cu tine însăți și cu lumea din jurul tău.

Viața este o călătorie complexă și frumoasă, iar fiecare experiență, indiferent cât de mică ar fi ea, contribuie la povestea ta personală de succes și împlinire.

Ţi-am spus în prima parte a acestui articol ca o metodă minunată pentru gestionarea şi atingerea obiectivelor este să lucrezi cu un coach. Vreau să întăresc ideea asta şi să te invit să lucrăm împreună dacă iei în considerare un partener profesionist în acest drum al tău spre realizările personale. 

  • Dacă biroul tău e plin de liste (şi coşul de lângă plin de ghemotoace de hârtii mototolite, rezultate din încercarea de a-ţi face un plan de bătaie)…
  • Dacă ai atât de multe obiective, idei şi planuri încât nu reuşeşti să le structurezi cum trebuie…
  • Dacă te simţi copleşită, presată de obiective mici, mari şi foarte mari…
  • Dacă eviţi să vorbeşti cu ai tăi rămaşi în ţară de teamă să nu te întrebe ce obiective ai bifat de pe lista ta luuungă pe care ai luat-o cu tine în bagaje când ai plecat în străinătate…
  • Dacă te-ai săturat să porneşti într-o excursie pe Lună şi să te găseşti 3 luni mai târziu încă stând la cafea cu pilotul rachetei…

…ţi-ar prinde bine un coach alături. Iar eu îmi doresc foarte tare să lucrăm împreună.

Așa-i că ar fi frumos ca în loc de toate astea să ai claritate? 

Să ştii cu limpezime ce trebuie să faci, cum să faci, când să faci şi cu ce dozaj astfel încât să-ţi păstrezi din energie şi pentru bucuriile vieţii în fiecare zi?

Eu te pot ajuta (Bine, probabil mai puţin cu plecatul pe Lună, deşi… crede-mă atunci când îţi pui ceva în cap şi îţi doreşti cu toată fiinţa ta să se întâmple şi de asemenea aplici nişte tehnici eficiente care te împiedică să te înţepeneşti în tot felul de hăţişuri, când ai un profesionist alături care ştie cum să te ghideze, poţi realiza obiective care par imposibile). 

Apropo, tu ce îţi doreşti de mult timp să realizezi şi nu reuşeşti? 

Sună-mă, scrie-mi. Abia aştept să discutăm, să mâncăm elefantul pe bucăţi, să-ţi ofer claritate şi să mă bucur alături de tine pentru fiecare reuşită pe care o vei avea. 

Şi o vei avea.

Vei avea multe reuşite – îţi promit!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top